Suszone owoce uważane są za zdrową przekąskę, którą jednak należy spożywać z umiarem, ponieważ zawiera spore ilości kalorii. Wśród najpopularniejszych suszonych owoców można znaleźć bogate w błonnik suszone śliwki, suszone morele, rodzynki czy daktyle. Coraz więcej słyszy się o tym, że suszone figi mogą wspomagać odchudzanie i warto jeść je jako przekąskę na diecie redukcyjnej. Czy to prawda? Jakie właściwości mają suszone figi i jak stosować je w diecie odchudzającej?

Suszone owoce na odchudzanie – jakie właściwości mają suszone figi?

Właściwości suszonych fig są dość bogate i korzystne dla zdrowia. Dzięki zawartości cennych składników, takich jak magnez, wapń czy potas, figi mogą wpływać na poprawę samopoczucia i wzmocnienie koncentracji. Zawarte w produkcie przeciwutleniacze wspomagają naturalny detoks organizmu. Między innymi właśnie dlatego suszone owoce na diecie odchudzającej są stosowane częściej, niż świeży owoc. 

Suszone owoce zawierają też cynk, który wspomaga działanie układu hormonalnego i może mieć korzystny wpływ na kondycję skóry. Figi suszone ułatwiają pracę układu pokarmowego, ponieważ zawartość błonnika i innych substancji stymulujących wypróżnienia wspomaga pracę jelit. Suszone owoce dostarczają też witaminy B, która może wpływać na lepszą kondycję układu nerwowego. Ponadto szacuje się, że figi regulują ciśnienie i poziom cholesterolu w organizmie.

Warto spożywać owoc także ze względu na wysoką zawartość wapnia. Owoce suszone mają prawie tyle samo tego pierwiastka, ile szklanka mleka, co pozwala na stwierdzenie, że regularne jedzenie suszonych fig pomaga zapobiegać osteoporozie. 

Suszone figi na odchudzanie – jak spożywać?

Suszone owoce fig można spożywać na wiele różnych sposobów. Figi to owoce, które w ciekawy sposób wzbogacają smak dań mięsnych, ale też świetnie sprawdzają się jako dodatek do sałatek. Ponadto suszone figi można wykorzystać do zdrowych kanapek czy naleśników w wersji wytrawnej. Jeżeli nie wiesz, co jeść na odchudzanie, możesz figi dodać do porannej owsianki, jogurtów czy zdrowych batonów, w których przeważają suszone daktyle i inne owoce i warzywa.

Choć jest to produkt dość kaloryczny, to jednak stanowi odżywczy dodatek do wielu różnych potraw w diecie odchudzającej. Błonnik pokarmowy pozwala zwiększyć uczucie sytości, co może przyczynić się do redukcji podjadania i w rezultacie zmniejszenia masy ciała.

Warto wiedzieć, że Figi to skoncentrowane źródło składników odżywczych, a więc mogą być wykorzystane do domowych produktów leczniczych, takich jak odwar lub nalewka, które mogą łagodzić kaszel i duszności przy schorzeniach górnych dróg oddechowych, a także zmniejszać objawy astmy. Figi zawierają dużo związków odżywczych i stanowią ciekawy składnik ekologicznej herbaty, która może być spożywana przez osoby na diecie.

Figi suszone – kaloryczność owoców suszonych

Kaloryczność owoców suszonych, w tym fig, może przeszkadzać w utracie wagi, dlatego warto wiedzieć, ile kalorii mają figi, aby pomagały, a nie zaburzały procesów odchudzania. 100 g suszonych owoców zawiera ok. 314 kalorii, a jedna średnia figa waży ok. 15 g, co oznacza, że dostarcza mniej więcej 37 kcal. Mimo sporej kaloryczności warto jeść figi suszone w ograniczonych ilościach, ponieważ:

  • obniżają poziom cholesterolu;
  • wspomagają przemianę materii;
  • utrzymują pełny żołądek;
  • zapobiegają zaparciom.

Suszone figi warto włączyć do swojej diety, jednak należy uważać na zawartość cukrów i kaloryczność owoców.

Czy warto jeść figi na odchudzanie?

Tak, warto jeść figi na diecie odchudzającej, ponieważ mogą wspomagać pracę jelit i przyczynić się do lepszego trawienia pokarmów. Trzeba jednak pamiętać, że owoce suszone na odchudzanie należy spożywać z umiarem, dostosowując ich ilość do dziennej podaży kalorycznej. Figa suszona to źródło błonnika, witamin (takich jak witamina K, witamina B6) oraz minerałów, w tym potasu, magnezu, żelaza i wapnia. Spożycie błonnika jest istotne dla utrzymania zdrowej wagi, ponieważ pomaga w utrzymaniu uczucia sytości, kontroluje poziom cukru we krwi i wspomaga trawienie.

Podczas diety odchudzającej kluczowe jest zrównoważenie spożycia kalorii i aktywności fizycznej. Figa suszona może być zdrowym i smacznym dodatkiem do diety, ale należy ją uwzględniać w ramach ogólnego bilansu kalorycznego.

Suszone figi na diecie odchudzającej – czy są jakieś przeciwwskazania?

Przeciwwskazaniem do spożywania suszonych fig może być cukrzyca ze względu na występowanie dużych ilości cukrów i wysoki indeks glikemiczny. Osoby z nadwagą i otyłością powinny  bardzo dokładnie liczyć kalorie i spożywać figi tylko w ograniczonych ilościach. Dietetycy nie zalecają spożywania owoców osobom ze zdiagnozowaną chorobą zapalną przewodu pokarmowego, szczególnie w okresie zaostrzenia dolegliwości. Po owoce figowca nie powinny też sięgać osoby, które cierpią na biegunkę, ponieważ figi mogą potęgować objawy schorzenia.

Suszone owoce na diecie odchudzającej – podsumowanie

Suszone owoce warto jeść na diecie odchudzającej, a figi świetnie sprawdzają się jako dodatek do jadłospisu ze względu na ciekawy smak i bogactwo wartości odżywczych. Wszystkie osoby, które decydują się na dołączenie suszonych fig do menu, muszą dostosować ich ilość do dziennej wartości kalorycznej i pamiętać i ewentualnych przeciwwskazaniach i dużej zawartości cukru. Mimo tego dietetycy zalecają wprowadzenie suszonych fig jako dodatek do dań i deserów podczas odchudzania. Figi mogą podkreślić smak potraw, dodając im wyrazistości.

Odchudzanie – skuteczne tabletki na odchudzanie

Figi działają podobnie jak suszone śliwki na odchudzanie i sprawdzają się w celu redukcji zaparć. Warto jeść figi, jeżeli zależy nam na poprawie pracy jelit i dostarczeniu ważnych składników odżywczych. Warto jednak pamiętać, że proces odchudzania jest złożony i powinien opierać się na zdrowej, zbilansowanej diecie, w której figi powinny być jedynie dodatkiem do całego jadłospisu. Chcąc skutecznie schudnąć, należy postawić też na systematyczną umiarkowaną aktywność fizyczną. W redukcji wagi pomagają też effective weight loss pills, które mogą przyczynić się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej.